Myślisz o miejscu, gdzie towarzyszyć Ci będzie tylko cisza i spokój? Zaniemyśl!

Jak pewnie wiecie oprócz oglądania ciekawych miejsc w Polsce, staramy się szukać tanich i przyjemnych sposobów spędzania wolnego czasu. Rowery, rolki czy spacery w intrygujących miejscach to to, co lubimy najbardziej. W ostatnim czasie wybraliśmy się na weekend do niepozornej miejscowości niedaleko Poznania. Zaniemyśl okazał się przepięknym, cichym rajem idealnym dla nas, bo chcieliśmy wypocząć z dala od hałasu. Trafiliśmy do serdecznych gospodarzy Agroturystyki Welch, (dostępne noclegi Zaniemyśl – tutaj) którzy wskazali nam miejsca obowiązkowe do zobaczenia.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było oczywiście Jezioro Raczyńskie. Zaniemówiliśmy, kiedy dowiedzieliśmy się o wyspie Edwarda, położonej na środku jeziora. Szkoda, że nie ma możliwości dotarcia do niej. Mieliśmy niemałą ochotę na zwiedzenie istniejącego tam domu szwajcarskiego i całego kompleksu parkowego, który się tam znajduje. Kolejnego dnia wybraliśmy się na przejażdżkę rowerową po trasie nazwanej „Pętlą wokół Zaniemyśla”. Zwraca ona uwagę na najbardziej atrakcyjne rejony całej gminy. Piękne widoki, lasy, pomniki przyrody – wszystkie te punkty można znaleźć w tym rejonie. Trasa ma ponad 27 km. Najbardziej podobał nam się eklektyczny pałac Potulickich z XIX wieku, który mijaliśmy w drodze do miejscowości Łękno. Dziś w tym miejscu znajduje się Zespół Szkół Ekonomicznych. Po kilku pięknych widokach i pomnikach przyrody zobaczyliśmy ciekawy klasycystyczny budynek. Pochodzi od z 1814 roku. Dwór Andrzejówka w Mechlinie otoczony jest rozległym parkiem krajobrazowym. Niestety nie byliśmy w środku. Ciekawe jest to, że prawdopodobnie jest tam możliwość nauki jazdy konnej, ponieważ wiele osób – dorosłych i dzieci ćwiczyło swoje jeździeckie umiejętności nieopodal dworku. Wracając do Zaniemyśla mijamy miejscowość Dąbrowa i Kotów. Pod koniec trasy mijamy jeszcze leśniczówkę „Zwola” a także Łysą Górę (106 m n.p.m).

Jak widać warto podróżować po małych miejscowościach i mniej znanych powiatach. Kto by się spodziewał, że w okolicach wsi pod nieco zabawną nazwą – Zaniemyśl, kryje się tyle perełek wartych odwiedzenia. To jeden z pierwszych tego typu punktów na naszej turystycznej mapie odwiedzonych miejsc, ale z pewnością nie ostatni.

4 myśli na temat “Myślisz o miejscu, gdzie towarzyszyć Ci będzie tylko cisza i spokój? Zaniemyśl!”

1. Będąc nad jeziorem koniecznie trzeba wypożyczyć łódkę, albo w ostateczności rowerek wodny. Nie ma lepszego sposobu na relaks w słoneczny dzień niż taki rejs. Polecam :)